Proefkonijn, lekkere dingetjes en reis Argentinië - Reisverslag uit , van Nathalie Tilon - WaarBenJij.nu Proefkonijn, lekkere dingetjes en reis Argentinië - Reisverslag uit , van Nathalie Tilon - WaarBenJij.nu

Proefkonijn, lekkere dingetjes en reis Argentinië

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

26 April 2007 | ,

Dinsdagmiddag heb ik Javier, de man van mijn nicht Johanna, geholpen bij zijn onderzoek. Hij is ´Ingeniero de proyectos´(weet niet goed hoe ik dit kan vertalen) bij Universidad Católica, bij Laboratorio de Neurociencia Cognitiva. Hij werkt momenteel aan een project waarbij hij kijkt naar hoe de hersenen reageren. Ik kreeg een soort badmuts op met allerlei elektroden eraan, ik moest stilzitten en naar een beeldscherm kijken. Op het beeldscherm kreeg ik 7 korte opdrachtjes. Bijv. ik moest naar een rood stipje kijken in het midden van het scherm. In dat stipje verschenen ongeveer een halve minuut lang snel achter elkaar verschillende letters, in dit geval de F, E, L,H en T ik moest alleen de letter L tellen. Lijkt niet moeilijk, maar juist als je ergens op gefocused moet zijn ben je geneigd ergens anders naar te kijken. Daarna wat gaan drinken met Johanna en Javier, Johanna is psychologe en assisteert Javier bij zijn project, zij is bezig met een doctoraal studie waarbij zij ook iets met Neurologie doet, weet niet precies wat, dus komt goed uit dat ze kunnen samenwerken.

Heb in de bijna twee maanden dat ik hier ben erg lekkere dingen gegeten waaronder deze twee: Blokjes kaas besprenkeld met citroen en zout (vond ik wel apart)zoals wij stukjes kaas en worst eten, maar dan de kaas met citroen en zout, was erg lekker. En plakjes banaan met daarover heen gecondenseerde melk. Weet alleen niet of de gecondenseerde melk daar hetzelfde is als hier, hier was hij best zoet.

Reisje naar Argentinië wordt uitgesteld, mijn neefje Alvaro heeft Varicela, Peste Cristal zoals ze het hier noemen en in het Nederlands; waterpokken. Hij is net 19, maar hij had het nog nooit gehad Renata en Javiera schijnen het laatst te hebben gehad en hebben hem dus zo aangestoken, maar nu had hij er zoveel last van (hevige koorts en uitslag) dat hij vandaag was opgenomen in het ziekenhuis, als je ouder bent kan je er dus behoorlijk ziek van worden. Het gaat in principe over, maar ze houden hem daar ter observatie vanwege de hoge koorts. Dus mijn tante Lilian, die het reisje min of meer had georganiseerd kan niet mee, ze baalde er zo van dat we het hebben uitgesteld, we gaan in mei. Mijn opa-oom (wat is de naam voor de broer van je oma?) tio Domingo baalde ook ontzettend, hij had zich er erg op verheugd. Hij is namelijk jarig vrijdag, maar ik ga hem bellen, als verassing. Ik vind het ook jammer, maar eigenlijk is het wel goed, heb echt elk weekend iets te doen! Verveel me geen moment. Enne jongens niet zo gul met het plaatsen van berichtjes he!!!

  • 26 April 2007 - 11:40

    Cecilia:

    Je verveelt je echt niet! Leuk dat je aan alles meedoet.

    We gaan je recept proberen: kaas met citroen en zout. Ben benieuwd!
    Jammer van je reisje, maar misschien komt 't toch goed uit!

    't is hier prachtig weer! Hoge temperaturen, zomersgevoel! Het Sarphatipark zit vol met mensen, heerlijk.

    Besitos!!!

  • 26 April 2007 - 13:29

    Pepe:

    WAFWAF

    WAFWAFWAFWAFWAFWAFWAF!
    WAFWAFWAFWAFWAFWAF!
    WAFWAFWAFWAFWAFWAFWAFWAFWAF,

    GROMM PEPE

  • 26 April 2007 - 13:53

    El Tigre:


    Ik hoop dat je geen Peste Cristal zult krijgen. Blijf uit de buurt van die jongen.

    Geniet van Chile en ik mis je, hoor!

    El Tigre

  • 26 April 2007 - 14:05

    Quuchi:

    Hai,

    Fantastisch al je verhalen.

    Heeft Javier uit zijn onderzoek enige afwijking bij jou kunnen vinden? Werken je hersenen nog goed? (grapje!!!!!!!)

    Je geniet van Chili .... ik van het lekkere weer hier, de hele dag lig ik op Costa Balcon, 24 graden, heerlijk .

    Succes bij het vinden van een woning!

    Ik ben trots op je!


  • 26 April 2007 - 20:56

    Pedro:

    Lieve Nathalie;
    No creo se trate de ser "gul"como lo escribes, pero la verdad es que leer tus relatos nos ponen a sonar muchas veces. Para mi es volver un poco hacia atras y ver como el tiempo pasa sigilosamente. Me doy cuenta que poco a poco estas conociendo la familia por parte materna (Nana)y eso me alegra mucho. Pero tambien veo que la gran cantidad de actividades que haces estan todas ellas conectadas entre si. Tu lo asimilas muy bien. Sigue asi!!
    Recibe un besote de un tio que esta "chocho"por ti. Pedro

  • 27 April 2007 - 17:33

    Mees:

    Hoi, is het fijn in Chili? Ik mis je heel erg. Ik hoop dat je snel weer terug komt.
    Hoe is het weer in Chili? Is het daar warm, koud of gewoon. In Nederland is het heel erg warm. Ik heb nu mei vakantie en dat komt dus goed uit.
    Ik hoop dat je lieve vrienden daar hebt.
    Kusjes van Mees


  • 27 April 2007 - 17:38

    Lena:

    Ik wens je een hele fijne reis en een hele fijne tijd. Ik vind je heel erg lief. Prettige vakantie.
    Ik mis je heel erg. Kom je snel weer eens een keer oppassen? Ik vind het heel erg leuk op school ik zit nu ook op de weielewaal. We hebben een nieuw speelhuisje op school in de tuin. En een prettige vakantie.
    Kusjes van Lena

  • 28 April 2007 - 17:18

    Arlen:

    Hey lieve nicht!

    Ik ben blij te horen dat je het daar nog steeds naar je zin hebt! Maarre mis je ons wel een beetje?? (heel soms...?)
    Wij missen jou iedergeval wel hoor!!
    Zoals al hebt gehoord is het hier echt heerlijk weer! Ik ben zelfs naar het strand geweest!! En dat in april!

    Ik ga je recepten ook snel uitproberen!! Klinkt erg lekker!!
    Enne al veel pisco gedronken??

    Liefs Arlen

    Oh ja ik ben nu offcieel chileens!! :D

  • 29 April 2007 - 10:03

    Iris:

    Ik ga morgen op Koninginnedag blokjes kaas met zout en citroen verkopen. Kijken of t een gat in de markt is. Dikke kus!

  • 29 April 2007 - 10:33

    Kim:

    Hey Nathalie,

    Kom je weer eens op msn?

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Zuid Amerika - Chili

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2010

Things to do

20 Maart 2010

Tres semanas despues

26 Februari 2010

Foto´s Osorno, Puerto Varas en Valdivia

26 Februari 2010

Meer foto´s Chiloe

24 Februari 2010

Foto´s Chiloe en Villa Alemana
Nathalie

Actief sinds 14 Okt. 2006
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 105968

Voorgaande reizen:

15 November 2010 - 30 November 2011

Chilean way of life

23 Juni 2009 - 09 Juni 2010

Zuid Amerika - Chili

Landen bezocht: