Dag van de Arbeid en appartement - Reisverslag uit , van Nathalie Tilon - WaarBenJij.nu Dag van de Arbeid en appartement - Reisverslag uit , van Nathalie Tilon - WaarBenJij.nu

Dag van de Arbeid en appartement

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

02 Mei 2007 | ,

Dinsdag was ik vrij omdat het De Dag van de Arbeid was, dit is hier een nationale feestdag. Heb vandaag alleen maar schoongemaakt in mijn nieuwe appartement en er alvast wat spullen naartoe gebracht. Morgen ga ik er definitief in. Is een klein appartementje, met 1 slaapkamer. Is wel grappig, ik zit op de ´4e´ verdieping, maar hier tellen ze de verdiepingen vanaf de grond. Dus wat bij ons begane grond is, is bij hun 1! Dus ik zit eigenlijk op de 3e verdieping. De eerste keer in de lift zat ik ook echt te zoeken naar het knopje voor de begane grond...

Nieuwe huis is in Providencia een wijk naast Las Condes, meer naar het centrum toe. Straat heet Ricardo Lyon, op de hoek met Traiguen. Is op 5min. lopen van het metrostation Los Leones en de bus die naar het ziekenhuis gaat komt ook lang het metrostation dus dat is wel makkelijk. Ook zijn supermarkt en winkels lekker dichtbij. Ben echt blij met m´n eigen ´huisje´. Lekker je eigen gang gaan, dingen eten die je zelf lekker vindt, zelf schoonmaken, je eigen was doen. Is wel ironisch, ik zat toch te klagen dat ik al 2 maanden niets aan huishouden had gedaan? Ik heb vandaag bijna de hele dag schoongemaakt! Dus die dosis heb ik ook weer gehad.

Dank je wel lieve Lena en Mees voor jullie berichtjes hoop ook dat ik weer snel kan oppassen op jullie, Lena veel plezier op de Wielewaal doe goed je best en Mees niet te veel groeien anders ben je net zo groot als ik als ik terug ben :-). En Fardiyah over het schoolsysteem en het interview, wij moeten inderdaad ook een examen doen net als hier maar géén examen om toegelaten te worden tot de universiteit. Als je je eindexamen hebt gehaald mag je in principe naar elke universiteit die je wilt. Dat is het verschil, wij maken zeg maar één toets, hier doen ze er twee. En ik zou hier best willen wonen/ werken. Weet niet of het voor altijd zou zijn, maar omdat ik zowel Nederlands, Chileens als Surinaams ben (een Nederlandse Surileen!)merk ik dat ik me hier ook erg thuis voel. Ze zullen me toch wel altijd vragen waar ik vandaan komt, of ik nou in Chili woon of in Nederland. Plus: je weet nooit wat de toekomst je brengt...

  • 02 Mei 2007 - 07:23

    Jeffry:

    jeetje wat een knus huisje zeg
    nice hoor
    ben nu nog mar half wakker en ben op werk maar tis hier saai en er is weinig te doen maargoed
    doin it for the money slecht he
    maar ok uhm ja
    kga wat te doen zoeken
    grtss
    jeffry

  • 02 Mei 2007 - 07:59

    Marlon:

    Je eerste eigen thuis ! Zo ver weg, maar voor jou al zo dichtbij..... Geniet je verworven vrijheid, je toekomst brengt je nu veel moois. Tenminste, dat straalt er van af.

    Groetjes M

  • 02 Mei 2007 - 17:50

    Cecilia:

    Blij, blij om te horen dat mijn meissie haar eigen plekje heeft gevonden!
    Ben benieuwd hoe je 't verder je zult vinden! Zelf boodschapjes doen, rotzooi opruimen, geen dienstmeisje die je kamer opruimt enz.enz. Zo leer je ook de andere gewone dingen van dit leven.

    Hey, Marlon... Ik had vorige keer mijn bril niet op dus ik heb je niet meteen herkend, tja, dat heb je met bejaarden!!!

    Nou lieverd, een dikke kus en veel plezier met je nieuwe onderkomen!!

    Besitos,
    La mama

    PS:Te voy a escribir para contarte sobre mi nuevo trabajo.

  • 02 Mei 2007 - 20:49

    Thijs:

    Hey lieverd! Je nieuwe appartment ziet er zeker goed uit! Ik hoop dat het schoonmaken je bevalt! Veel plezier ermee! Ik ben echt super trots op je Nathalie! XXX Thijs!

  • 03 Mei 2007 - 09:40

    Arlen:

    Yeeeeh Gefeliciteerd met je nieuwe huisje!!!!!! :)
    Ziet er goed uit! Nu kun je inderdaad lekker je eigen gang gaan zonder dat je aan iemand verantwoording af hoeft te leggen.
    Nou hier is het nog steeds lekker weer, blijft maar warm en het heeft al een hele tijd niet geregend! Ik vind t prima zo!
    Nou we moeten nu wel een keer gaan skypen he..!
    Kus,
    Arlen

  • 03 Mei 2007 - 20:34

    Tigre, Cuuchi En Pep:

    't begin koud te worden!!! De Costa Balcon is afgelopen! Er zit niemand meer op 't park, we balen ontzettend van! Dus we slapen maar de hele dag maar door! Beest leven heet dat! Slapen en eten! Dat is onze leven hier! en we missen jou natuurlijk!

    Liefs van al je lieve beesten hier!

    El tigre, el Cuuchi en el Pepe.

  • 04 Mei 2007 - 20:50

    Kim:

    Leuk dat je nu iets voor jezelf gevonden hebt! Ik moet zeggen dat ik zelf waarschijnlijk best makkelijk aan dienstmeisjes zou kunnen wennen. Maar ik woon dan ook al heeeeeeeeeel lang op mezelf en dat schoonmaken verliest op den duur zijn glorie wel.

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Zuid Amerika - Chili

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2010

Things to do

20 Maart 2010

Tres semanas despues

26 Februari 2010

Foto´s Osorno, Puerto Varas en Valdivia

26 Februari 2010

Meer foto´s Chiloe

24 Februari 2010

Foto´s Chiloe en Villa Alemana
Nathalie

Actief sinds 14 Okt. 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 106248

Voorgaande reizen:

15 November 2010 - 30 November 2011

Chilean way of life

23 Juni 2009 - 09 Juni 2010

Zuid Amerika - Chili

Landen bezocht: