"Kleine wasjes, grote wasjes..." - Reisverslag uit , van Nathalie Tilon - WaarBenJij.nu "Kleine wasjes, grote wasjes..." - Reisverslag uit , van Nathalie Tilon - WaarBenJij.nu

"Kleine wasjes, grote wasjes..."

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 Oktober 2009 | ,

Als eerst maar mijn mama feliciteren met haar verjaardag vandaag!

"Cumpleaños feliz, te deseamos a ti
feliz cumpleaños Cecilia
que los cumplas feliz!"

We hebben sinds gisteren een wasmachine dus dat is wel relaxed hoeven we niet meer naar de wasserij. Scheelt in geld en tijd, we hebben ook gratis waspoeder dat we eindelijk kunnen gebruiken.
Het is het goedkoopste ding, maar het wast en dat is het voornaamste doel. Verder is de lente echt begonnen, 25 graden gisteren en vandaag. Hoewel het dit weekend wel ´koud´ wordt 16 graden...
Oh en... ik heb m´n examen van DELE gehaald, Diplomas de Español como Lengua Extranjera. Spaans is natuurlijk niet écht een vreemde taal voor mij, maar was benieuwd naar welk niveau ik had, nivel Intermedio officieel dus :-)

"El candidato con el número de inscripción 09050452802010018, NATHALIE TILON ha obtenido los siguientes resultados en las pruebas Diploma de Español (Nivel intermedio) celebradas en la convocatoria de referencia.

Grupo 1
- Comprensión de lectura
- Expresión escrita
Puntuación máxima: 35
Puntuación mínima exigida: 24,5
Puntuación obtenido: 31,33

Grupo 2
- Gramática y Vocabulario
Puntuación máxima: 20
Puntuación mínima exigida: 14
Puntuación obtenido: 17,67

Grupo 3
- Comprensión auditiva
- Expresión oral
Puntuación máxima: 45
Puntuación mínima exigida: 31,5
Puntuación obtenido: 41,5

La calificación final es de APTO"

Ben er echt superblij mee!
Verder niets bijzonders te melden. Alles gaat goed, reageer nu altijd als ze ´Naty´, gebruikelijke afkorting voor Nathalie, zeggen dus wat dat betreft ben ik ingeburgerd. En er is me iets opgevallen. Ze hebben geen klokken op de metrostations. Ik was laatst m´n horloge vergeten en was tijdens mijn metroreis druk bezig een klok te zoeken... niks! Had uiteraard wel m´n mobiel mee... maar toch ben gewend in Nederland op elk station een klok te hebben. Heb nog steeds beide baantjes en die houd ik zowieso tot December. Daarna moet ik kijken wat ik doe met reizen naar het zuiden en eventuele andere baantjes. In December komt Arlen naar Santiago en in Januari Rosa dus dat wordt gezellig in de zomer!




  • 09 Oktober 2009 - 09:04

    Karin Skuric:

    Van harte met je lieve moeder, Nathalie en het behalen van het diploma, dat heb je weer fantastisch gedaan.
    Dikke zoenen van ons
    Luksa, Karin en Divo
    en veel plezier met de wasmachine natuurlijk!!!

  • 09 Oktober 2009 - 09:56

    Iris:

    Gefeliciteerd met je moeder en je diploma! Ik spreek je gauw op skype xx

  • 09 Oktober 2009 - 12:49

    Marta .:

    Felisitaciones por el cumpleaños de Cecilia ,un besaso y muchos mas ,..como tambien te felicito por el buen resultado de tus asignaturas recidas por elexamen de español,.. muy buen puntaje haz sacado, que otra cosa esperabas si tu eres inteligente mi niña mujer .te quiero mucho besitos y mas besitos hasta una proxima .
    tu abuela .

  • 09 Oktober 2009 - 16:00

    Cecilia:

    Oh! wat lief van je!:) Jij bent een schatje! Tja, je moeder wordt weer een jaartje ouder, maar ik voel me nog steeds jong, hoor!
    en natuurlijk .... jij ook van HARTE GEFELICITEERD met het behalen van je diploma!! Nu kan je dit lekker toevoegen aan je CV, 't staat super, heel knap van je!
    Ik ben trots op je!
    Duizenden kusjes van
    Mama (de trotste moeder van de hele wereld)

  • 09 Oktober 2009 - 21:10

    Pedro:

    Wow!!
    Las las felicitaciones son de parte de Juan y mia. Tambien por el hecho que tu madre y el resto del mundo se va haciendo un poco mas viejo... Pasalo bien y me imagino que este verano sera muy prometedor.\besos, Pedro

  • 13 Oktober 2009 - 12:36

    Floor:

    Nathalie! Gefeliciteerd!!Ik schaam me diep, maar na mn lange reis en drukke dagen in Nederland ben ik dan eindelijk op de bank neer gestreken om alles te lezen!

    Wat heerlijk allemaal al die verhalen! Krijg dr helemaal reis-zin van!

    Veel plezier daar nog! De tijd vliegt voor jou zeker?!

    X Floor

  • 14 Oktober 2009 - 12:33

    Pablo Araya:

    Hi Nathalie,

    Mijn naam is Pablo Araya en deze site is volledig nieuw voor mij,
    maar volgens mij precies wat ik nodig heb.
    Ik zit nu sinds een paar dagen jouw reisverslagen te lezen en zit te smullen van je verhalen.
    Het is erg interessant voor mij omdat ik sinds kort heb besloten dat ik naar Chile wil vertrekken
    voor een lange tijd.
    Als alles mee zit wil ik in maart naar Santiago of Vina. Ik ben 21 en mijn vader komt uit Chile
    maar woont al langer dan 30 jaar in Nederland. Ik ben in Nederland geboren en ben pas één keer in
    Chile geweest.
    In jouw reisverslagen las ik dat jij daar ook werk heb kunnen vinden. Als ik daar langere tijd
    heen ga dan zal ik dat ook nodig hebben. Tegen de tijd dat ik wil gaan heb
    ik de Chileense nationaliteit en kan ik daar dus ook werken. Voor mij zou in de horeca denk ik het
    best zijn om te beginnen omdat ik daar ervaring mee heb in Nederland en ik spreek ook Spaans.
    Ik ben gelezen dat jij hebt over dat jij daar ook in de horeca werkt.
    In ieder geval ik wens je nog een fijne tijd toe daar aan de andere kant van de wereld en
    hoop een reactie van je te krijgen.

    vriendelijke groeten,

    Pablo

  • 16 Oktober 2009 - 14:45

    El Senor Dannie:

    Hola Naty,

    Is leuk om je belevenissen te lezen voor zo'n oude man als ik. Nog gefeliciteerd met je 'oude moedertje'! En muy feliz met je DELE: excellentes resultados por una extranjera!!
    Dannie

  • 19 Oktober 2009 - 15:59

    Arlen:

    Beetje laat.. Maar nog gefeliciteerd!! Ben trots op je!!
    Tot over twee maanden!

    Liefs,
    vanuit het warme Turkije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Zuid Amerika - Chili

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2010

Things to do

20 Maart 2010

Tres semanas despues

26 Februari 2010

Foto´s Osorno, Puerto Varas en Valdivia

26 Februari 2010

Meer foto´s Chiloe

24 Februari 2010

Foto´s Chiloe en Villa Alemana
Nathalie

Actief sinds 14 Okt. 2006
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 106109

Voorgaande reizen:

15 November 2010 - 30 November 2011

Chilean way of life

23 Juni 2009 - 09 Juni 2010

Zuid Amerika - Chili

Landen bezocht: