Chiloe - Reisverslag uit Chiloe, Chili van Nathalie Tilon - WaarBenJij.nu Chiloe - Reisverslag uit Chiloe, Chili van Nathalie Tilon - WaarBenJij.nu

Chiloe

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

27 Januari 2010 | Chili, Chiloe

Deze keer update vanaf Chiloe, is een groot eiland in de 10e region. Na een busreis van 14 uur, gisteravond vertrokken vanochtend aangekomen, nog twee uur in de bus naar Chiloe ben nu in Ancud een stad in het Noorden, ga daarna naar Carstro een andere stad en daarna weet ik nog niet. Toen ik aankwam kwam ik bijna meteen bij Plaza de Armas, cenrale plein aan daar was het regionale museum dus was ik daar naartoe gegaan eerst daarna hostal gezocht, een hospedaje gevonden een hostal bij familie. En nu ga ik op weg naar een Fort. In het museum zag ik trouwens dat Nederlanders hier in de 16e eeuw een kolonie hebben geprobeerd te stichten. Weet niet precies waarom dat niet is geukt denk om de Spanjaarden. Morgen wil ik pinguins gaan bekijken en ik ga straks een vriend van Francisco bellen de hier in Chiloe is. Donderdag wil ik naar Castro en verder kijken wat ik nog kan zien hier in Chiloe. Het mooiste zijn de natuurgebieden maar die liggen buiten de stad en ik ga niet in m´n eentje camperen natuurlijk :-)

Verder wil ik nog een dag naar Puerto Montt en dan vanaf daar naar Osorno daar woont een neef en dan ga ik daarna maandag of dinsdag naar Temuco, daar ga ik afspreken met Cristian en dan blijven we nog een week bij zijn vader in Puerto Saavedra plaatsje aan de kust ten hoogste van Temuco. We gaan niet naar La Serena volgende week want Cristian zou naar zijn vader gaan die week en omdat ik toch al in het zuiden ben kunnen we beter daar afspreken.

Vorige week waren we naar een natuurgebied geweest Parque Ingles en 7 Tazas. We hebben 2 dagen gekampeerd. We waren met z´n allen gegaan, Arlen, Francisco, Kako (vriend Fco), José, Loreto (vriendin Jose), Jesus en ik. We hebben veel gezien en veel gelopen het deed me denken aan Brownsberg in Suriname, foto´s volgen nog. Verder heb ik vorige week geleerd hoe je Humitas moet maken van de oma van Cristian. Humitas is een typisch Chileens gerecht, je hebt er de mexiacaanse en Colombiaanse variant van: Tamal, maar de tamal is gevuld met rijst, groente, vlees of vis en omhuld met bananen bladeren. De huma is gevuld met gemalen mais, basilicum, uitjes en omhuld met de maisbladeren. Het is veel werk maar je maakt er gelijk erg veel. Het meeste werk is de maiskolf pellen, mais erafhalen en mais malen.
Nou, ik ga op zoek naar het fort San Antonio en daarna vroeg slapen, zo´n nacht in de bus slaat toch wel aan en het ontbijt wordt maar tot 10 uur ´s ochtends geserveerd :-)

p.s.
het is hier trouwens een stuk kouder dan in Santiago, 17 graden en bewolkt... is best koud als je van 32 graden komt... (gelukkig wist ik dat en ben warm aagekleed natuurlijk :-) )

  • 27 Januari 2010 - 18:20

    Cecilia:

    Nou lieverd,
    't klinkt allemaal heel goed! De recept van de Humitas moet je goed onthouden, we zullen wachten totdat je hier gaat trakteren:)
    Geniet maar lekker daar! ook van de koud :(
    Kusjes, La mama

  • 27 Januari 2010 - 20:05

    Pedro:

    Het klinkt erg lekker dast verhaal van de "humitas". Ik wacht geduldig tot dat je weer terug bent om jou Humitas te proeven. Pasalo bien en el sur y saludos a los piguinos!
    Besi y abrazos para ti.

  • 27 Januari 2010 - 20:05

    Pedro:

    Het klinkt erg lekker dast verhaal van de "humitas". Ik wacht geduldig tot dat je weer terug bent om jou Humitas te proeven. Pasalo bien en el sur y saludos a los piguinos!
    Besi y abrazos para ti.

  • 28 Januari 2010 - 08:27

    Karin Skuric:

    wat leuk weer van je te horen en dat je (jullie) zoveel doen.
    Toevallig was hier afgelopen week een programma waarin Chiloe aan bod kwam, we zijn dus blijven kijken.
    Fijne tijd nog. Dikke zoenen van Luksa, Karin en Divo

  • 28 Januari 2010 - 09:21

    Iris:

    Ik ga dat gerecht ook eens maken :) zag een paar recepten ervan op internet.. Heel veel plezier daar, ben vooral benieuwd hoe het kamperen is XXX

  • 29 Januari 2010 - 15:44

    Gaffiwier:

    Ey Zussie,

    Leuk naar het zuiden, dacht dat het reizen naar Santiago een reis op zich al was!

    Maar je bent en blijf getrouw een hollander he!

    (Blijf het Koude opzoeken en denk aan ons)

    Big Brother

  • 02 Februari 2010 - 20:41

    Fardiyah:

    Zo leuk om op de hoogte te blijven van al je reisavonturen! Geweldig bedankt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Chiloe

Zuid Amerika - Chili

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2010

Things to do

20 Maart 2010

Tres semanas despues

26 Februari 2010

Foto´s Osorno, Puerto Varas en Valdivia

26 Februari 2010

Meer foto´s Chiloe

24 Februari 2010

Foto´s Chiloe en Villa Alemana
Nathalie

Actief sinds 14 Okt. 2006
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 106106

Voorgaande reizen:

15 November 2010 - 30 November 2011

Chilean way of life

23 Juni 2009 - 09 Juni 2010

Zuid Amerika - Chili

Landen bezocht: